Kırışıklık Tedavisi

Kırışıklık tedavisi, botulinium toksin kelimelerinin kısaltılmasıyla oluşmuştur. Günümüzde dünyada birçok kişi tarafından estetik amaçlı kullanılsa da aynı zamanda tedavi edici özelliği ile de gündemdeki yerini korumaktadır.  Günümüzde neredeyse herkes, belirli gereksinimlerle birçok estetik müdahaleye başvurmaktadır. Çağın getirisi olan güzellik ihtiyacı her geçen gün farklı seçeneklerle karşımıza çıkmaktadır. Moda da bunlardan biridir. Her dönem için farklı güzellik algıları modaya şekil verse de değişmeyen bazı tabular vardır. Bu tabulardan genç görünmek, daha canlı ve lekesiz bir cilde ulaşmak, altın oranı yakalamak en önemlileridir. En basit haliyle ise yüzde kırışıklıkların ve sarkmaların oluşmaması, cinsiyet ayrımı olmaksızın çağımız insanının temel güzellik tabusudur.

Birçok güzellik ve estetik merkezi hem modayı hem de kişilerin ihtiyaçlarını iyi analiz ederek bu konular için her türlü gelişime, hızlı bir şekilde adapte olup, uygulamaya sunmaktadırlar. Yıllardır yerini ve işlevselliğini kaybetmeyen kırışıklık tedavisi işlemi ise birçok insanın hayatında en az bir kez başvurduğu veya başvurmak zorunda hissettiği, birçok insanın ise hayat düzeninden asla çıkarmayı göze alamadığı işlemlerin başında gelmektedir. Kırışıklık ve çizgi tedavilerinde ilk sırada yer alan kırışıklık tedavisi, ağrısız ve acısız bir işlemdir.

Kırışıklıklar ve Çizgiler

İnsanlar günümüzde iş hayatı, ekonomik sıkıntılar, aile geçimi ya da sağlık gibi birçok problemle uğraşmaktadır. Günler bir koşturma ve bir telaş halinde, yorucu ve yıpratıcı olarak akıp gitmektedir. Tüm bunlar yaşanırken stres seviyesi fark etmeden sürekli yükselir ve belli başlı sorunlara yol açar. Stres kaynaklı sorunlar sağlıkla ilgili olsa da cilt için de çok zararlı bir faktördür. Stres ve üzüntü cildi yaşlandıran ve kırışıklık oluşmasına sebep olan faktörlerin başında gelir.

Fark etmeden yaşanılan bu stresin üstüne sigara ve alkol tüketimi de eklenince cilt bariyerine en büyük darbelerden biri vurulmuş olur. Sigara içmeyen bir kişinin içilen bir ortamda bulunması bile cildi yaşlandıran ve cildin canlılığını kaybetmesine sebep olan bir etkendir.

Suyun yerini çayların, kahvelerin, asitli içeceklerin alması da cilt için olumsuz etkiler yaratan değişimlerdendir. Su hayattır ve sağlıklı bir vücut için yeterince su içmeniz gerekir. Yeterli su alınmadığında, vücut nem kaybedecek, bu da ciltte kuruluğa sebep olacaktır. Bunun sonucunda ise sönük bir cilt rengi ve kırışıklıklarla dolu bir cilt kaçınılmaz olacaktır.

Tüm bunların yanı sıra, güneş kremi, nemlendirici kremler, cilt tipinize uygun yüz temizleme jelleri ve doğru makyaj temizliği ile de bu kırışıklık oluşma süreci bir nebze de olsa ertelenmiş olacaktır. İlerleyen yaşla birlikte kaçınılmaz olarak beliren ve git gide derinleşen bu çizgiler aslında ufak bir dokunuşla yok edilebilmektedir. Alanında mucizeler yaratan kırışıklık tedavisi, birçok kişinin kurtarıcısı olmaktadır.

Kırışıklık Tedavisi Nedir?

Kırışıklık tedavisi, laboratuvar ortamlarında belli çalışmalar üzerine birçok bilim insanının katkılarıyla Clostridium Botulinum adlı bir bakteriden üretilmiş, estetik tıpta büyük başarılar sağlanmasına olanak kılmış bir ekzotoksin türüdür. Başta estetik amaçlar olmak üzere birçok sorunun tedavisi için yıllardır kullanılan kırışıklık tedavisi hem pratik hem de hızlı bir yöntemdir. Birçok estetik müdahalenin aksine neşter kullanılmadığı veya kesi yapılmadığı için de kişilerin ilk tercihi olmaktadır.

Nasıl Etki Eder?

Bir bakteri toksininden elde edilen kırışıklık tedavisi maddesi, kişinin gerek görülen bölgelerinde, cilt altına enjekte edilerek uygulanır. Uygulandığı alanda sinir ve kaslar arasındaki iletişimi keserek geçici bir süre için kasların çalışmasını engeller. Yüzde en çok uygulanan kaslar mimik kaslarıdır. Yıllar içinde devamlı olarak kullanılan bu mimik bölgelerinde kalıcı hale gelen bu mimik izlerini yok etmede en etkili yöntemlerden biridir.

Ne Zaman Etkisi Görülür?

Uygulandığı alana ve kişiden kişiye fark etmesi ile beraber, kırışıklık tedavisi uygulaması ortalama 3 ya da 5 gün içinde etkisini gösteren bir yöntemdir. Çok nadiren de olsa süreç 1 haftayı bulabilmektedir. Yaklaşık 10 gün içinde ise net bir görünüm kazanmaya başlar. Kırışıklık konusunda en gözle görülür sonuçların ortaya çıkması ise 2 haftayı bulabilmektedir.

Bu süreç içinde işlem yapılan bölgede bazı asimetriler görülebilmekte ancak bunlar geçici olmaktadır. Kalıcılığı ise kişiden kişiye değişiklik göstermekle beraber genelde 3 ile 4 ay arasındadır. Kırışıklık tedavisi etkisini kaybettikten sonra tekrarlanabilir.

Avantajları Nelerdir?

Kırışıklık tedavisi uygulamasını gün içinde 10 dakikanızı ayırarak bile yaptırmanız mümkündür. İşlem sonunda ise işlerinize kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Estetik müdahalelerin içinde en kısa ve en pratik olanların başında gelir. Anestezi ya da kesi işlemi olmadığı için iyileşme süreci de herhangi bir operasyonla kıyaslanamayacak kadar kısadır. Etkileri de çok daha hafif seyreder. Kırışıklık tedavisi sonuç verdiğinde, hala doğal görünürsünüz. Doğal görünümünü kaybetmek istemeyen, yine de kırışıklıklarından kurtulmak isteyen kişiler için en etkili çözümdür. Kırışıklık tedavisi uygulaması ile birlikte yüzümüz daha çekici ve dinç bir görünüme sahip olur. Yüzümüzdeki yorgunluk ifadesi gider. Gülümsememiz güzelleşir. Alın bölgemizde bir aydınlanma ve parlama görülür.

Yan Etkileri Nelerdir?

Kırışıklık tedavisi işlemi sonrası uygulama yapılan alanda morluk, şişme ya da kızarıklık oluşabilir ancak bunlar 1-2 gün içinde geçecektir. Uygulama esnasında özel iğne ve iğne uçları kullanılır. Kanamanın ve kızarıklığın minimuma inmesi için uygulamada azami özen gösterilir.

Bazı kişilerde hafif ya da orta derece baş ağrıları görülebilir, ancak basit ağrı kesicilerle geçen bu ağrılar 24 saat kadar sürebilmektedir. İşlem bölgesinde bazı kişilerde asimetri oluştuğu görülebilir, bunların geneli geçici olsa da bazen kontrol enjeksiyonu adı verilen bir yöntemle de düzeltilmektedir. Seyirmeler ve his kayıpları da kırışıklık tedavisi işleminin sonunda çok nadir de olsa görülebilmektedir. Uygulanan bölgeye göre farklı etkiler gösterebilen kırışıklık tedavisi işleminin yan etkileri genelde geçicidir ve en fazla birkaç gün sürmektedir.

Kırışıklık tedavisi maddesinin etkin toksini olan Clostridium Botulinum adlı bakteri dünyanın en zehirli bakterisidir. Tecrübesiz ve alanında uzman olmayan bir kişi tarafından yanlış uygulanan kırışıklık tedavisi, sonrasında kişilerde solunum yetmezliğine bağlı ölüm meydana getirebilmektedir. Olması gerekenden daha fazla doz uygulanması ya da yanlış yere enjekte edilmesi gibi durumlara mahal vermemek için alanında tecrübeli uzman doktorlar tarafından uygulanmalıdır.

Kimlere Uygulanmaz?

Genel bir uygulanamaz kuralı olmayan kırışıklık tedavisi işleminin önerilmediği bazı durumlar vardır. Bu durumların başında hamile veya emziren kadınlar vardır. Bu süreçler bitene kadar kırışıklık tedavisi işlemi önerilmemektedir. Sinir sistemiyle ilgili yani nörolojik bir hastalık geçmişi olan kişilere kırışıklık tedavisi işlemi önerilmemektedir. Ayrıca kişilerin kullandıkları tüm ilaçlar ve tedavi geçmişlerini başvuru esnasında belirtmeleri de kendi yararlarına olacaktır.

Kırışıklık tedavisi yaptırdıktan sonra nelere dikkat etmeliyiz?

Sadece estetik amaçlarla kullanılmayan kırışıklık tedavisi günümüzde pek çok istenmedik sağlık sorunlarına da çareler sunuyor.

• Migren tedavileri içinde son yıllarda adını duyuran kırışıklık tedavisi, uygulanan bölgelerde beyne ulaşan ağrı sinyallerini engelleyebilir ayrıca ağrıya karşı kişideki hassasiyeti de azaltılmış olur. Migren için uygulanan kırışıklık tedavisi bölgeleri alın, şakaklar, saç derisi ve ense gibi ağrının yoğunlaştığı bölgelerdir.
  • Aşırı terleme sorunu için en çok tercih edilen seçeneklerden biri olan kırışıklık tedavisi, sinir uçlarıyla ter bezlerinin arasındaki iletişimi keserek aşırı terlemeyi önler. Özellikle yaz aylarında sık gördüğümüz, sosyal hayatımızı yakından etkileyen, koltuk altının terlemesi sorununu da kırışıklık tedavisi uygulaması ile giderebilmekteyiz. Bu işlem de yaklaşık 10 dakika kadar sürer ve sizi tüm bir yaz boyunca rahat ettirir. Koyu renkli kıyafetlerinizi özgürce giyebilirsiniz. Bölgesel veya çok terleme sorunu yaşayan kişilerin en çok rahatsız oldukları bölge olan koltuk altı bölgesine uygulanan kırışıklık tedavisi ile kişiler bu dertlerinden aylarca kurtulabilmektedir.
  • Diş gıcırdatma tedavisinde de kullanılan kırışıklık tedavisi, özellikle gece uyku esnasında çene kaslarını fazla sıkarak, dişlere ve çene kaslarına zarar veren bu istemsiz davranışı engelleyen bir tedavidir. Diş sıkma sonucunda çenede başlayan ağrı daha sonra da baş ağrısına dönüşüp hayat kalitenizi önemli oranda düşürür. Günümüzde artan stresle birlikte oldukça sık karşılaştığımız bir sorun olan diş sıkma, diş gıcırdatma şikâyetleriniz için de uygun hastalarda sık kullandığımız bir yöntemdir.  Çene kasımız vücudumuzun oldukça kuvvetli bir kasıdır. Bu kasın çok kullanılması çene bölgesinde genişlemeye ve yüz ovalinde kareleşmeye sebep olur. Ayrıca bu durum, diş sağlığınızı da olumsuz etkiler. Hem bu kare görüntüyü azaltmak hem diş sıkmaya bağlı çene ve baş ağrılarını gidermek, hem de diş sağlığımızı korumak amaçlı da kırışıklık tedavisi yapılabilir.
  • Yaşla birlikte boyun bölgesinde bantlar gözlemleriz. Bu bantlar ile birlikte çene ve boyun hattı birbirine yaklaşır. Kırışıklık tedavisi tedavisi ile birlikte boyun bölgesindeki bantlar giderilir ve boyundaki enine çizgilenmeler de giderilmiş olur.
  • Uygulamayı takip eden ilk 2 saatlik sürede yatmamalıyız.
  • Uygulamanın yapıldığı gün, ilacın enjekte edildiği yerlere masaj tarzında dokunuşlarda bulunmamalı, cilt baķımı gibi işlemler yapılmamalıdır.
  • Uygulamanın yapıldığı gün hamam, sauna, spor salonları gibi sıcak ortamlarda bulunulmamalıdır.

Kırışıklık tedavisi birçok işlemle eş zamanlı yapılabilir.